השמים הם לא הגבול – עובדי התעסוקה הנתמכת חזרו מטיול לאירופה

כ20 בוגרים עם צרכים מיוחדים חזרו בשבוע האחרון מטיול חוויתי בפולין. עבור רובם זו הייתה הטיסה הראשונה אותה הם חוו, וההתרגשות הייתה בשיאה

הטיול תוכנן בקפידה עבור החניכים העובדים במסגרת "תעסוקה נתמכת". אלו הן עבודות חוץ נורמטיביות לחלוטין, בפיקוח עלי שיח. הם משתלבים בעסקים, מפעלים ועוד, בהתאם ליכולותיהם הפיזיות והמנטליות. כחלק מחוויית הבוגר הנורמטיבי, הם מקבלים תמורת עבודתם שכר מותאם – אותו הם חוסכים עבור קניות והוצאות שונות.

הפעם, יזם עבורם מלווה התעסוקה טיול גיבוש חוויתי לפולין, משולב אטרקציות, קברי צדיקים, מסע בעקבות העבר – בשכונות היהודיות בערי פולין ועוד ועוד.

הסיפוק הוא עצום, והמוטיבציה לעבודה הולכת וגדלה כאשר מתאפשר לחניכים בתמורה לעבודתם היום יומית  לממן טיול גדול שמאגד לתוכו את כל החלומות!

יוסי , חניך המתגורר בדירת שי ועובד במפעל גדול בגבעת שאול משתף אותנו מהחוויות שלו:

ביום ראשון אחה"צ יצאנו לנתב"ג מירושלים , ברכבת החדשה.

הגענו לטרמינל 3, לא חיכינו הרבה בתור – כי לאנשים עם מוגבלויות יש פטור מהמתנה בתורים. וישר עלינו למטוס, הטיסה כשלעצמה הייתה לרובנו ראשונה – והתרגשנו ממנה מאד.

נחתנו בשדה התעופה בקטוביץ, היה כבר לילה ונסענו למלון, ישבנו בחדר אוכל וערכו לנו ארוחת ערב חגיגית.

למחרת קמנו מוקדם ונסענו לקרקוב, טיילנו בעיר העתיקה ועשינו שייט בנהר.

אח"כ נסענו לל'ז'ענסק והתפללנו בציון של ר' אלימלך. שרנו שם אדרבה ועשינו טיש חסידי וכולם התרגשו והתפללו בדמעות.

בערב חזרנו לקרקוב – נכנסו לביקור בבית הספר שהקימה הרבנית שרה שנירר, ומשם המשכנו למלון.

יום למחרת, שוב קמנו מוקדם, נסענו להרים. טיפסנו ברכבלים, עשינו סקי על גלגלים לאורך המדרון והיה ממש כייף. פעם ראשונה שיוצא לי לעשות סקי.. הרגשנו משוחררים באוויר הצלול וממש נהננו.

למחרת טיילנו בשוק המקומי וקנינו מזכרות והפתעות לכ המשפחה ולחברים מהדירה שנשארו בארץ.

הלכנו לאכול ארוחת צהריים במסעדה של חב"ד, ונסענו להגיד קדיש במחנה מיידנק.

טסנו חזרה לישראל, עמוסים בחוויות. הכרנו אנשים חדשים ומקומות חדשים.

אנחנו כבר רוצים לתכנן את הטיול הבא שלנו!

תודה למנהלים המסורים מהתעסוקה שארגנו את הטיול, ולמדריכים שנסעו איתנו, דאגו לנו ועשו לנו את הטיול שמח ומעניין יותר!